Klantencase:

Vlassak

Vlassak is al 90 jaar een begrip. Dit bedrijf bestaat uit 4 werkmaatschappijen. Met een eigen aannemingsmaatschappij, timmerbedrijf, betonbedrijf en bouwmaterialengroothandel houden ze de kwaliteit volledig in eigen hand. Bij Vlassak heeft bouwen alles te maken met vertrouwen. Al jaren lang kan het bedrijf vertrouwen op haar medewerkers. Hierdoor begint vergrijzing niet alleen bij Vlassak maar ook in de branche een uitdaging te worden. Wij zijn op dit moment binnengehaald om vanuit een nieuw plan het bedrijf te wapenen tegen de toenemende vergrijzing. 

Volwassenheid van recruitment binnen Vlassak

Medewerkers blijven lang aan in deze branche waardoor er nooit noodzaak is geweest om een recruitmentstrategie op te zetten. De post and pray aanpak werkt niet meer in de huidige arbeidsmarkt. Om deze reden werd het tijd voor de implementatie van een strategie die de recruitmentprocessen naar de volgende fase brengt. 

I Recruitment naar een hoger niveau brengen

De start van onze samenwerking is begonnen met een gesprek met het management. We hebben kritisch gekeken naar de recruitmentorganisatie binnen Vlassak en een advies uitgebracht voor de lange termijn. Want schieten met hagel op de korte termijn werkt namelijk niet in deze arbeidsmarkt. Ons advies in onderbouwd door de huidige recruitmentprocessen te analyseren en vervolgens meetbaar te maken welke processen we kunnen verbeteren om zo de wervingsdoelstelling van Vlassak te behalen. Eenmaal alles in kaart, dan kan de implementatie beginnen. Elke week is er een recruiter vanuit ETown bij Vlassak aan het werk om dit proces in goede banen te leiden.

Zodra de werkenbij-pagina staat, starten we met het inrichten van de processen voor nieuwe vacatures. Dit doen we zodat er een duidelijke werkwijze is in de organisatie en hiringmanagers betrokken worden bij het profileren van de doelgroep. Vervolgens brengen we de sollicitatieprocedure in kaart en kan het werven van nieuwe medewerkers beginnen. Maar daar blijft het niet bij, want we willen Vlassak ook zo positioneren dat het een aantrekkelijke werkgever is voor stages en BBL. Om dit gezamenlijk te bereiken, adviseren we als strategisch recruitmentpartner hoe Vlassak de communicatie van het werkgeversmerk het beste kan aanpakken.

De implementatie van een recruitmentplan

Organisatie

Door nauw samen te werken met het management zorgen we voor een gestroomlijnde en effectieve recruitmentorganisatie die flexibel is en zich kan aanpassen aan de veranderende arbeidsmarkt.

In- en uitstroom

Onze strategie richt zich niet alleen op het invullen van huidige vacatures. Maar we brengen ook in kaart hoe medewerkers binnenkomen en uitstromen. Door deze informatie te analyseren, verbeteren we de algehele stabiliteit van het team.

Proces en onboarding

Door een duidelijke sollicitatieprocedure in kaart te brengen, zorgen we voor een gestroomlijnde en efficiënte onboarding van nieuwe medewerkers. Dit draagt bij aan een positieve ervaring voor zowel het bedrijf als de nieuwe werknemers.

Budgettering

We maken een strategisch budgetplan zodat duidelijk is wat benodigd is om de gewenste doelgroepen te bereiken. We streven naar een optimaal rendement op investeringen, zowel in werving als in het opbouwen van een sterk werkgeversmerk.

Communicatie werkgeversmerk

Als strategisch recruitmentpartner zetten we ons wekelijks in om Vlassak te positioneren als een aantrekkelijke werkgever.

De communicatie van het werkgeversmerk

Bouw aan je toekomst bij Vlassak: vier bedrijven, één familie. Dat is de centrale boodschap die we hebben gekozen om te communiceren op de werkenbij-pagina en de socialemediakanalen. Het overbrengen van dezelfde ervaring naar potentiële medewerkers is van essentieel belang om een herkenbaar werkgeversmerk neer te zetten. Deze consistente aanpak zorgt ervoor dat iemand die solliciteert het werkgeversmerk in overweging heeft genomen. De kans op de juiste match wordt daardoor groter, omdat de sollicitant zichzelf wel ziet werken in deze cultuur en met deze collega’s.

Heb jij besloten dat jouw bedrijf dit ook nodig heeft?

Plan dan een gesprek in of stuur ons een bericht als je vragen hebt over onze dienstverlening. Twijfel je nog? Bekijk dan een van onze andere klantcases. Elke klant is anders en je zult terugzien dat we daar onze aanpak op aanpassen.

Zorg jij voor koffie, dan nemen wij worstenbrood mee!

Volg ons:

Contact

ETown Recruitment Services
Jan Deckersstraat 29A
5591 HN, Heeze