Klantencase:

Karakter traprenovatie

Ben je niet meer tevreden over je trap, past hij niet meer bij je woonstijl of is hij versleten dan ben je bij Karakter Traprenovatie aan het juiste adres. Een bedrijf dat grotendeels samenwerkt met een gedreven team van freelancers. Allemaal met een gemeenschappelijk doel: de klant laten stralen. Om de juiste match tussen freelancers en Karakter te vinden is ETown ingeschakeld. 

Een werkenbij site met een duidelijk karakter

Zonder werkenbij site is het onmogelijk om een totaalbeeld te geven van je werkgeversmerk. De eerste wordt namelijk gemaakt op de werkenbij site. Om deze reden hebben we op de werkenbij site het doel, de medewerkers, een bedrijfsvideo en de sollicitatieprocedure naar voren laten komen. Door Employer Branding vergroten wij de kans op een match! 

Neem een kijkje op locatie bij een renovatie!

De afgelopen jaren is er een duidelijke stijging zichtbaar in het aantal ZZP’ers dat zich aanbiedt in de branche. Daar ligt niet de uitdaging. De uitdaging is het vinden van de juiste ZZP’ers met hetzelfde karakter. Iedereen kan ZZP’er worden, maar dat betekent niet automatisch dat je ook de juiste ZZP’er bent om het team van Karakter aan te vullen. Om dit te realiseren hebben we in samenwerking met het bedrijf duidelijke profielen opgesteld en is er een helder vacatureproces ontstaan om de juiste mensen aan te trekken.

Met een kritische blik wordt er actief gezocht naar potentiële kandidaten. Bij interesse komt de klant in het vacatureproces terecht. Het gehele proces van werving en selectie begint bij het creëren van een sterk werkgeversmerk. Wanneer dit is vastgesteld, kan het recruitmentproces alleen maar sneller verlopen, en neemt de kans op succes alleen maar toe. Door dit proces continu te optimaliseren en consequent mensen aan te schrijven voor de vacatures, heeft Karakter geen terugloop in het vinden van personeel.

De Employer Branding aanpak bij Karakter

Doelgroepanalyse

Het inrichten van de werkenbij-site en het vacatureproces kan niet worden gedaan zonder een duidelijk beeld te hebben van de doelgroep. Door gesprekken te voeren met de medewerkers brengen we dit proces snel in kaart.

Werkenbij site

Een werkenbij-site is een pagina op je website waarop we geen klanten, maar potentiële medewerkers werven. Bij Karakter is ons doel om direct een match te maken op basis van de karakteristieke eigenschappen van het team. Voelen kandidaten zich verbonden, dan is de kans ook groter dat ze gaan solliciteren

Vacatures en Jobboards

De basis (werkenbij-site) staat en de doelgroep is onderzocht. Via Indeed en LinkedIn richten we het vacatureproces in. We schrijven wekelijks kandidaten aan voor de openstaande vacatures. Door deze consistente aanpak, met als basis een duidelijk werkgeversmerk, is de werving voor Karakter meer dan succesvol.

Marketing- en Recruitmentoverleg

Onze werkzaamheden zijn ondersteunend, en we bespreken deze wekelijks telefonisch met elkaar. Recruitment en Employer Branding zien wij als een samenwerking. Maandelijks komen wij dan ook langs om te brainstormen over de strategie die we hanteren.

We plaatsen continue ZZP'ers

Of het nu een verkoopadviseur, medewerker kantenservice of een ZZP monteur is door ons consistente vacatureproces afgestemd op de doelgroep weten we de juiste ZZP’ers voor Karakter aan te trekken. En we zijn nog niet klaar, want we blijven wekelijks onze ondersteunende recruitment werkzaamheden uitvoeren. Karakter groeit en wij denken mee op strategisch niveau. Wij zijn de strategische partner voor de lange termijn. 

Heb jij besloten dat jouw bedrijf dit ook nodig heeft?

Plan dan een gesprek in of stuur ons een bericht als je vragen hebt over onze dienstverlening. Twijfel je nog? Bekijk dan een van onze andere klantcases. Elke klant is anders en je zult terugzien dat we daar onze aanpak op aanpassen.

Zorg jij voor koffie, dan nemen wij worstenbrood mee!

Volg ons:

Contact

ETown Recruitment Services
Jan Deckersstraat 29A
5591 HN, Heeze